<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv="Content-Type">
<meta content="OpenWebMail 2.53 20100215 rev 477" name="Generator">
</head>
<body>
<strong>On Wed, 10 Mar 2010 12:54:36 +0100, Olasz Sándor wrote</strong><br />&gt; Ezt hogyan 
lehet majd visszacsinálni?<br />&gt; Mármint az eco kezdetű sort...?<br />Hát, végülis amíg nem változik az IP, addig nem kell visszacsinálni:)<br />Egyébként pedig pl.:<br />~# grep -v &quot;linuxempire.hu&quot; /etc/hosts &gt; /etc/hosts.ideig<br />~# cat /etc/hosts.ideig &gt; /etc/hosts<br />~# rm /etc/hosts.ideig<br /><br />De hozzá kell tennem a /etc/hosts egy egyszerű szöveges fájl, szerkeszthető gedittel,<br />nano-val, stb... csak azért írtam a korábbi levélben parancsot mert úgy egyértelműbb volt<br />és végülis csak hozzáírni kellett.<br /><br />A domain egyébként 45 napig &quot;felmondás alatt&quot; státuszt kap, utána 60 napig &quot;felmondva&quot; státuszt.<br />A 60 nap kezdődött a NIC oldala szerint tegnap, március 9-én.<br /><br />Ez idő alatt, azaz összesen 105 napig csak a domain eredeti igénylője kérheti domain újraregisztrálását<br />illetve meghosszabbítását ( valójában új igénylésnek minősül ha már a felmondva státuszban van, de ez<br />már a regisztráló cég magánügye általában ).<br /><br />Tehát &quot;elhappolni&quot; akkor tudja valaki, ha eltelt még mostantól 59 nap.<br /><br />Ugyanakkor itt már nem egy-két órás kiesésről van szó...&nbsp; egy 5 napos késés pedig nem szolgáltathat okot<br />egy 45 napos periódus lejárására ez nyilvánvaló. A domainek &quot;automatikus kezelése&quot; - az ilyen kifejezések<br />mögé szivesen bújnak a cégek ( Murphy: Kifogásokra van szüksége? Szerelje fel az irodáját számítógépekkel ) -<br />pedig nyilván nem jelentheti azt hogy az &quot;automatizált&quot; rendszerük nem jelez pl. ha egy domain felmondás alatt<br />van, és ezt nem veszi észre a cég, miközben az ügyfél közben már fizetett a szolgáltatásért.<br /><br />Ha az 5 nap késéssel jár, hogy a cég a befizetés ellenére nem újítja meg a domaint, akkor valójában a következők állnak fenn:<br />1. az ügyfél a semmiért fizet ha késve fizet (amiről nem kap tájékoztatást)<br />2. amennyiben az ÁSZF-ben nem szerepel ez a kitétel a cég szerződést szeg<br />3. az előző pont alapján a cég szerződésszegéséből ered az ügyfél kára - azaz hogy a domainje nem elérhető, és emiatt<br />az ügyfél kártérítésre lehet jogosult, amit ha a szerződés nem határoz meg, polgári peres eljárásban érvényesíthet.<br /><br />Ja és sietek megjegyezni hogy a cég belső adminisztrációs rendszere ( amennyiben tényleg automatizált a domain kezelés )<br />semmi esetre sem minősíthető vis maior-nak az ügyben...<br /><br />No persze ez csak az én véleményem, és ezzel be is fejezem a témát a magam részéről;<br /><br />HARKA Győző 
<br />
-- 
<br />
Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar (<a target="_blank" href="http://www.ttk.pte.hu">http://www.ttk.pte.hu</a>) 
<br /> <br />
</body>
</html>