[LinuxEmpire] lista kérdés + kérdések , érdekesség , stb.

Harka Gyozo carlos at gamma.ttk.pte.hu
2010. Feb. 2., K, 11:13:16 CET

Üdv!

Tyson, nem lenne praktikus átállítani a listát hogy a válasz a listára
érkezzen és ne a beküldő címére?

Szerintem itt inkább olyan publikus témák vetődnek fel, amiket mindenki lásson.

Kérdés 1: tud valaki olyan software-t linux alá mint a netdisco csak kissé
"lightosabb" verzióban? Mondjuk aminek nem kell postgres kiszolgáló pl. :)

Kérdés 2: nem tudja valaki miért olyan áthidalhatatlan az udev frissítése ha a
sysfs_deprecated be van kapcsolva a kernelben debian sid alatt? Ja és ha mégis
sikerült bekapcsolni ( :) ) akkor miért jön létre a hdc, azaz a cd-m, és miért
nem jön létre a hda, meg annak a partíciói? Mondjuk megoldottam, mert csak
annyi történt hogy nem csatolta a partícióimat, meg nem tudott swap-et
kapcsolni, de máshol összetaroltam a hiányzó device-okat, és most indítás
közben a mormota szépen kicsomagolja őket. Így minden szépen megy... érdekes
hogy az sda, sdb eszközök is megmaradtak, ami két SCSI vinyó, és az SCSI-s
streameremmel sincs gondja. Szóval kérdés hogy szúrta ki épp a hda-t?:)
Másrészt azt sem értem miért kell az udev majd mindenhez, mikor statikus /dev
könyvtárral is szépen működik minden program a gépemen, kipróbáltam.

Érdekesség 1:
A php frissítése pedig felhozta az apache2-common-t függetlenül attól hogy
1.3-as apache széria van fent, régebben ezek ütköztek, most úgylátszik nem.

Kérdés 3: Lehetne-e az általam preferált ablakkezelőnek is egy alfórum az
ablakkezelők témában ( WindowMaker )?

Érdekesség 2:
A postgresql dump-ja ha egy olyan userrel csinálom akinek nincs mindenre joga
az adatbázisban, megáll annál a táblánál amire nincs joga, és nem is lép
tovább, csak kilép. Egy kolléga nemrég vette észre hogy emiatt fél éve
nincsenek rendes mentései ( gondoltam hátha valaki még szenved ebben, vagy
tudja rá a megoldást ).

Kérdés 4:
Qvwm-et nem akar valaki magyarítani/felcicomázni? Nekiálltunk itt a múltkor,
lett is belőle valami, de többen nekifekve még sokat javíthatnánk rajta...

És hogy offtopic is legyen, bazár kategória: nincs valakinek socket 940-es
AMD-hez komoly hűtése olcsón eladó? A komoly alatt értem: 92.6Watt-ot fűtenek
el a procik... ja és kettő kell mert duálos alaplapom van :)

HARKA Győző
--
Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar (http://www.ttk.pte.hu)