[LinuxEmpire] ismét ....

Harka Gyozo carlos at gamma.ttk.pte.hu
2010. Jún. 9., Sze, 06:19:48 CEST

Nos. Nem ismerek olyan rendszert ami úgy authentikálna ( mivel a belépéskor
jelent meg a probléma ), hogy javascriptből kapcsolódna egy SQL-hez, de persze
elvben nem lehetetlen a dolog, javascriptből csatlakozik, ellenőrzi a usert,
majd beír valamit egy táblába hogy beléptem amiből tudja a webes motor hogy
bentvagyok... ugyanakkor nem csoda hogy nemigen látunk ilyet, ehhez az
adatbázis jelszónak ( amivel írható is az adatbázis ) el kéne mennie a kliens
gépre és vissza... nem túl biztonságos.

Ebben az esetben lehetséges lenne hogy az én hálózatommal lenne a probléma.

Ugyanakkor gyanús hogy közben a céges VPN ( ami nem default route, tehát
egyébként nem játszik be ) gyönyörűen ment minden hiba nélkül, a teljesítmény
növelő proxy szerveren sem látszik semmi a naplókban, IRC-n is fentvoltam épp,
és nem volt szakadás, ja és egy másik gépről még pptp-ztem is épp. A
levelezésemmel sincs gond ( ahogy a mellékelt ábra mutatja ).

A kimenő magas portok a tűzfal szerveren az én gépemről mind engedélyezve vannak.

Egyébként pedig gyanús hogy egymilliószor láttam már ilyen hibát, és kitűnően
látszik rajta hogy szerveroldali.

Másrészt ha jól megnézed a hibaoldal szövegét amit beidéztem az adatbázis
szervert nem a localhost egy portján nem találta, hanem a
/var/run/mysqld/mysqld.sock socketen keresztül.

Így ha az én hálózatomnál lenne a gond az azt feltételezné hogy sose jöhetne
be nekem az oldal, mivel MySQL nem fut a kliensemen, se a tűzfal szerveren, se
a teljesítmény proxyn. Bevallom postgresql-t használok.

Most komolyan még az is hihetőbb lenne ha egyszerűen csak azzal vádolnál hogy
hamisítottam az egész hibaüzenetet :)

De nembánom, menjünk a részletekbe, ahol az ördög lakozik.

A linuxempire.hu phpBB-t használ, ami ahogy a nevéből is jól látszik, php-zik.
A PHP mint olyan szerver oldali programot jelent, amit általában egy apache
modul szolgál ki. Ezért ha egy php-s hibaüzenetet lát az ember a böngészőjében
tudhatja hogy az nem az Ő hibája, hanem bizony a webszerveren van a gond, mert
ha nála lenne kapcsolati probléma nem kapna szép hibaüzenetet a távoli gép
apache-ának a php moduljától. Ebben a specifikus esetben a phpBB azt üzente
hogy nem tud kapcsolódni a helyi gépen ( tehát ugyanúgy a szerveren ) lévő
adatbázis kiszolgálóhoz, ami egy MySQL.

Nem bírom ki hogy ne linkeljek ide egyet a phpBB-s fórumból:
http://phpbb.hu/forum/tema/4310?highlight=

Szóval leggyakrabban a szolgáltató tehet róla. Persze mielőtt a szolgáltatót
hibáztatnánk mindenért, ne felejtsük el hogy a szolgáltató kiszolgálja a
klienseit, akik sokszor elavult programokat használnak, amiket aránylag könnyű
megtámadni/feltörni, stb.
Pl. a linuxempire az összes modern bizbaszával együtt phpBB 3.0.6-ot használ
ugye... pedig már a 3.0.7-ből is van magyar verzió.

Úgylátszik a világ a felszín alatt mégsem forog, csak a felszín halad előre...

Az is furcsa nekem, hogy bár nem én vagyok az adminisztrátor, ha a kezdőlapra
megyek jobb oldalt ottvan alul egy ACP link, ami újra elkéri a fórum userem és
jelszavam, és eljutok az AVP-hez.
Ahol pl. ezt írja ki:
"A phpBB-d nem a legfrissebb verziójú."
Egyszer erről már kérdeztem Tysont, de nem válaszolt, aztán valahogy elmaradt
a dolog.
De legalább láthatom hogy a szolgáltató debiant használ...
( MySQL 5.0.32-Debian_7etch5-log ).
Azért kiváncsi lennék hogy ez az ACP minden usernek ottvan?
Na itt az AVP-ben most kattintottam a "játékterem"-re és ez fogadott:

"
Vissza a fórum kezdőlapra
Általános hiba
SQL ERROR [ mysql4 ]

Unknown column 'cat_test' in 'field list' [1054]

SQL

SELECT cat_id, cat_name, cat_style, cat_status, cat_link, cat_type, cat_test,
cat_download, cat_password, cat_rules, cat_rules_link, parent_id, cat_parents,
left_id, right_id, cat_desc, cat_desc_options, cat_desc_uid,
cat_desc_bitfield, cat_rules_options, cat_rules_uid, cat_rules_bitfield,
cat_games_per_page FROM phpbb_arcade_categories ORDER BY cat_id ASC

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 174
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/arcade/arcade_cache.php
LINE: 98
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/arcade/arcade_class.php
LINE: 114
CALL: arcade_cache->obtain_arcade_cats()

FILE: includes/arcade/arcade_class.php
LINE: 54
CALL: arcade->set_data()

FILE: includes/acp/acp_arcade_utilities.php
LINE: 35
CALL: arcade->arcade()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507