[Ibt] Fw: [Informatika.tanszek]=?ISO-8859-2?Q?_NJSZT_H=EDrlev=E9l_19?=1.sz. 2015.05.13.

Jozifek Anita jozifek at gamma.ttk.pte.hu
2015. Május. 15., P, 12:18:33 CEST

---------- Forwarded Message -----------
From: "Sándor Jenei" <sandor.jenei.dr at gmail.com>
To: Informatika Tanszék <informatika.tanszek at omega.ttk.pte.hu>, IÁTT
<iatt at omega.ttk.pte.hu>
Sent: Fri, 15 May 2015 12:12:02 +0200
Subject: [Informatika.tanszek] NJSZT Hírlevél 191.sz. 2015.05.13.

FYI

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7782/304153>
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7783/304153>

> NJSZT HÍRLEVÉL
> 2015. május 13.
>
> HACKTIVITY
> IT Biztonsági Fesztivál Kelet-Közép-Európában
> 2015. október 9-10.
> MOM Kulturális Központ, Budapest
>
> Megnyílt a regisztráció az idei, immáron 12. Hacktivityre. Június 16-ig a
legkedvezőbb áron lehet jegyet váltani a Hacktivity weboldalán
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7784/304153>.

> Idén is lesznek előadások, mellette párhuzamosan szerveznek Hello
Workshopokat, ismét lesz Hack24 játék, lockpicking, hardvare hacking, számos
érdekes program, meglepetések is és jól megszokott esti buli sem maradhat el!

> Megjelent idei Call For Papers(CFP) előadói pályázat is, a programbizottság
2015. június 30-ig várja pályázatokat a 12. Hacktivityre. Letölthető CFP
pályázati kiírás <http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7785/304153>
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7786/304153>
> Rendezvények a közeljövőben
>
> Hogyan segíthet az online média a szegénység csökkentésében?
> 2015. május 14. csütörtök, 18 óra
> Magyar Telekom székház, Tölösi terem (Budapest 1013, Krisztina krt. 55., fsz.)
>
> Május 14-én a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete bemutatja a
hosszú évek óta az első tanulmányt, amely átfogóan elemzi a hazai szegénység
és az online világ kapcsolatát. A bemutatón meghívott szakértőkkel közösen
vitatják meg jelenlegi helyzetet Magyarországon, és hogy milyen közpolitikai
stratégiára van szükség ahhoz, hogy az online médiahasználat segíthessen a
szegény rétegek felemelkedésében.

contact at mte.hu <mailto:contact at mte.hu> címen jelezze részvételét.

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7787/304153>
> Informatikus szakmák nyári szakmai gyakorlata
> 2015. május 15. 10-14 óra
> Szily Kálmán Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
> 1097 Budapest, Timót u. 3.
>
> Az NJSZT Webalkalmazások Fejlesztési Szakosztálya a Szily Kálmán Műszaki
Szakközépiskolával közösen fórumot szervez május 15-re, amely célja, hogy a
szakmai gyakorlatokat szervező iskolák és az informatikusokat kereső/igénylő
vállalkozások egymásra találjanak. A fórumra számos iskola regisztrált már.
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7788/304153>
> Információvédelem menedzselése - LXVI. Szakmai fórum
> 2015. május 20. Tulip Inn Budapest Millennium
> (1089 Budapest, Üllői út 94-98.)
>
> [WINDOWS-1250?]„Hatvanhatodik alkalommal rendezik meg az "Információvédelem
menedzselése" szakmai fórumot. A 2015. május 20-i eseményt szervező Hétpecsét
Információbiztonsági Egyesület elsősorban az informatikai biztonság
felelőseire számít - IT biztonsági szakemberek, IT biztonsági vezetőkre,
szakemberekre, rendszergazdákra -, valamint a téma iránt érdeklődőkre. A
rendezvény egyaránt érinti a köz-és versenyszféra szereplőit!

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7789/304153>
> A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött!
>
> Online regisztráció: http://www.hetpecset.hu/szakmaiforum.php
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7789/304153>
> IME XIII. Infokommunikációs Konferencia
> 2015. május 20., Best Western Hotel Hungária
> 1074 Budapest Rákóczi út 90
>
> Az elmúlt években nagy hangsúlyt kapott az egészségügyi informatika. Az
IME [WINDOWS-1250?]– Az egészségügyi vezetők szaklapja idén már 13. alkalommal
rendezi meg, az egészségügyi informatika országos seregszemléjének számító IME
Egészségügyi Infokommunikációs Konferenciát

> [WINDOWS-1250?]„Rohamos fejlődés az egészségügyi infokommunikációban
> avagy
> Az eHealth hazai eredményei és [WINDOWS-1250?]lehetőségei”
> címmel
>
> A rendezvény célja több oldalról is bemutatni az egészségügyi ágazatot
érintő 2015 évi infokommunikációs kihívásokat (eHealth), a perspektivikus
fejlesztések jövőképét, illeszkedését a meghirdetett TÁMOP és TIOP projektek
követelményeihez.

> A plenáris előadások áttekintést adnak a nemzetközi és a hazai egészségügyi
informatikai helyzetről, illetve a Nemzeti Egészségügyi Informatikai
(e-Egészségügyi) Rendszer projektjeiről. Külön szekciókban kerülnek
bemutatásra az egészségügyi ágazat jelenét és jövőjét meghatározó mobil- és
internetes technológiára épülő témakörök, valamint a telemedicina lehetőségei
és a kutatás-fejlesztési eredmények.

> Újdonság lesz, hogy ebben az évben először, külön szekcióban tartanak
előadásokat a fiatal, ifi szekcióban dolgozó szakemberek.

> Tervezett előadások, témakörök:
>
> Nemzeti Egészségügyi Informatikai ( e-Egészségügyi) Rendszer projektjei
> Az ágazati informatika eHealth és telemedicina fejlesztései
> Közhiteles nyilvántartások (pl. HMR) betegregiszterek, adatvagyon kiaknázása
> Intézményközi és kórházi informatikai rendszerek
> Gyógyszergazdálkodás és eRecept bevezetésének lehetőségei
> A Kutatás+Fejlesztés legújabb eredményei
> Mobil- és internetes technológiai fejlődés hatása, [WINDOWS-1250?]„okos
[WINDOWS-1250?]telefonok” elterjedése az egészségügyi

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7790/304153>
> ICA CON 2015
> 2015. május 20-22.
> Budapesti Műszaki Egyetem
>
> Az IBM idén először hozza el Amerikából az IBM Cloud Konferenciáját, amely
részben a cloud technológiához kapcsolódó kutatásokat, részben pedig a cloud
oktatási alkalmazásait mutatja be. A konferencia rangos előadókat tervez
meghívni és lehetőséget akar teremteni a kutatási kapcsolatok fejlesztésére is.

> CALL FOR PAPERS/POSTERS and REGISTRATION
>
> The IBM Cloud Academy, IBM Centers for Advanced Studies and Budapest
University of Technology and Economics (BME) invite you to the 3rd
International IBM Cloud Academy Conference

> ICA CON 2015
>
> May 20-22, 2015 (Wednesday through Friday) at Budapest University of
Technology and Economics (BME) Budapest, Hungary

http://www.ibm.com/solutions/education/cloudacademy/us/en/cloud_academy_conference_2015.html
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7791/304153>
http://njszt.hu/neumann/esemeny/20150218/ica-con-2015-3rd-international-ibm-cloud-academy-conference
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7792/304153>
> European Wireless 2015
> 2015. május 20-22.
> Budapesti Műszaki Egyetem
>
> A 21. Európai Wireless Konferenciát rendezik Budapesten a BME
szervezésében [WINDOWS-1250?]„5G és azon [WINDOWS-1250?]túl” címmel.

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7793/304153>
> XXI. Multimédia az oktatásban nemzetközi konferencia
> 2015. május 22-23. Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű  Tanítóképző Kar
> Szerbia, Szabadka, Strossmayer u. 11.
>
> 2015-ben XXI. alkalommal kerül megrendezésre a Multimédia az oktatásban
nemzetközi konferencia, az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar,
valamint a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Multimédia az
Oktatásban Szakosztály szervezésében. A szakmai rendezvény célja, hogy
elősegítse az oktatás, valamint a kutatás és fejlesztés különböző területein
dolgozó, oktató hazai és külföldi szakemberek, PhD és felsőoktatási hallgatók
találkozóját, tapasztalatcseréjét, egyes szakterületekhez kapcsolódó kreditek
gyűjtését.

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7794/304153> és
http://conference.magister.uns.ac.rs <http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7795/304153>
> NJSZT éves beszámoló közgyűlés
> 2015. máj. 28. 10.00
> Paulay terem (Budapest, 1061 Paulay Ede utca 9.)
>
> Tisztelt Kolléga, Kedves Tagtárs!
>
> Alapszabályunk előírásai szerint 2015. május 28-án 10 órai kezdettel éves
beszámoló közgyűlést tartunk, amelyre ezúton tisztelettel meghívjuk.

> Határozatképtelenség esetén a megismételt közgyűlés időpontja 2015. május
28-án 10:30.

> A megismételt közgyűlés az eredeti napirenden szereplő ügyek tekintetében a
megjelentek számától függetlenül határozatképes.

http://njszt.hu/online-regisztracio-njszt-eves-beszamolo-kozgyules-20150528
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7796/304153>
http://njszt.hu/neumann/az-njszt-rol/dokumentumok/kozhasznusagi-dokumentumok-2014
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7797/304153>
> Üdvözlettel:
>
> Friedler Ferenc
> elnök, NJSZT
>

> NJSZT ITF - Nagy Számítástechnikai Műhelyek
> 2015. június 4. 14 óra
> Óbudai Egyetem (Budapest III., Bécsi út 96/B) F09. terem
>
> A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Fóruma
(NJSzT ITF) az Óbudai Egyetem (OE), és a Hírközlési és Informatikai Tudományos
Egyesület (HTE) tisztelettel meghívja a magyarországi informatika fejlődésében
meghatározó szerepet játszó

> Nagy Számítástechnikai Műhelyek
>

> sorozat következő rendezvényére, melyen ezúttal a PKI, a hazai
távközlésfejlesztés bölcsője címmel, az 1891 és 2009 között működött Posta
Kísérleti Intézet számítástechnikához kapcsolódó történetét mutatjuk be.

http://njszt.hu/neumann/esemeny/20150505/njszt-itf-pki-a-hazai-tavkozlesfejlesztes-bolcsoje
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7798/304153>
> Minden érdeklődőt szívesen látunk! Ha tud olyan kollégáról, akit érdekelhet
a rendezvény, kérjük, értesítse. Részvételi szándékát kérjük a
dettai.eleonora at gmail.com <mailto:dettai.eleonora at gmail.com> címen 2015.
június 1-ig jelezni!

> 13th AAATE Conference
> 2015. szeptember 9-12. Budapest
>

> Az NJSZT, a HCI&DfA - Ergonómiai Tervezés Mindenkinek Szakosztálya és a
Pannon Egyetem közös szervezésében kerül megrendezésre 2015. szeptember 9-12.
között Budapesten a 13th Conference of the Association for the Advancement of
Assistive Technology in Europe (AAATE) konferencia.
> A konferencia fővédnöke Balogh Zoltán emberi erőforrások minisztere, védnöke
Tarlós István főpolgármester. A konferenciát a Nemzeti Informatikai és

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7799/304153>
> HTE MediaNet 2015
> 2015. október 8-9. Kecskemét
>
> A kétévente tartandó rendezvény a hazai infokommunikációs szakma kimagasló
médiatechnikai eseménye, elismert tudományos-szakmai fóruma. Résztvevői
elsősorban ezen szakmai cégek vezető szakemberei, kutató-fejlesztő
projektvezetői, műszaki-technológiai döntéshozói.

> Az idei rendezvény különösen aktuális kérdései lesznek a technológiai
fejlődés legújabb állomásai (pl. új műsorgyártási és műsorterjesztési
technológiák, digitális rádiózás), a közösségi média hatása a mindennapokra,
illetve az új technológiák által szükséges szabályozási kérdések. Hangsúlyt
fektetetnek arra, hogy a konferencia vendégei hiteles forrásból, a
tématerületek prominens szakembereitől és vezetőitől értesüljenek a
projektekkel kapcsolatos izgalmas szakmai, szakmapolitikai kérdésekről és az
azokra adható válaszokról.

> A másfél napra tervezett konferencián számos neves meghívott előadón kívül a
konferencia-felhívásra jelentkező és a programbizottság által jóváhagyott
szakembereket is várnak.

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7800/304153>
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7801/304153>
>  <http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7802/304153>
> Hazánkban már mintegy félmillió ember kelt át a digitális szakadékon az
egész világon elfogadott ECDL vizsga megszerzésével.
> A világon is kiemelkedőnek számító Informatika Történeti Kiállítást az NJSZT
igen jelentős anyagi és szellemi erőforrások mozgósításával hozta létre.
[WINDOWS-1250?]„A jövő [WINDOWS-1250?]múltja” vár mindenkit az egykori
fejlesztőktől a mai dédunokákig a világ minden tájáról.
> Kiemelten támogatjuk a fogyatékkal élők életminőségének javítását és a munka
világába való bekapcsolódásukat.
> Tehetséggondozási rendszerünk segítségével tehetségek százai részesülnek
speciális felkészítőkben és vehetnek részt hazai és világversenyeken.
> Társaságunk égisze alatt 23 különféle szakmai és 13 területi közösségben
nyílik lehetőség az informatika legkülönfélébb területeinek művelésére.
> Az évenkénti DE! Digitális Esélyegyenlőség konferencián áttekintjük az
információs társadalom időszerű kérdéseit.
> Hírlevélben, e lapunkban, és Hírmagazinban közzé tesszük a szakma
legfrissebb eseményeit, híreit.
kedvezmények. (www.edc.hu <http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7803/304153>)
> Köszönjük támogatásukat!
>
> NJSZT
>
> Gyászhír
>
> Fájó szívvel tudatjuk, hogy tagtársunk Völgyi Miklós életének 62. évében
2015. április 27-én elhunyt.

> Ingyenesen letölthető, a számítógép biztonságos használatáról szóló
elektronikus könyvet jelentetett meg a Neumann János Számítógép-tudományi
Társaság (NJSZT). A térítésmentes szolgáltatással az NJSZT célja, hogy
közérthető nyelven nyújtson nélkülözhetetlen ismereteket a
számítógép-használók informatikai eszközeinek, személyes adatainak megfelelő
védelméhez.  (letöltés: http://njszt.hu/ecdl/it-biztonsag-tankonyv
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7804/304153>)
> A könyv különösen időszerű, mivel az informatikai eszközök robbanásszerű
terjedése egyre komolyabb kockázatot is jelent a felhasználók számára. A
kockázatok tudatosítása és a megelőzés lehetőségeinek megismerése egyre
fontosabb és nélkülözhetetlenebb.
> A könyv egyúttal az IT biztonság nevű új ECDL modul tankönyveként is jól
használható.

> A jövő múltja [WINDOWS-1250?]– Neumanntól az internetig
> Könyv és kiállítás
>
> [WINDOWS-1250?]„A jövő [WINDOWS-1250?]múltja” című könyv szerzői Álló Géza
és Képes Gábor, szerkesztője Alföldi István, kiadója a Neumann János
Számítógép-tudományi Társaság. A könyv megvásárolható a kiállítás helyszínén a
szegedi Agorában, illetve Budapesten az NJSZT ügyfélszolgálatán.

<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7805/304153> és http://www.njszt.hu
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7806/304153>
>  <http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7807/304153>
> A képre kattintva belelapozhat a könyvbe
> Feliratkozás hírlevélre
>
> Amennyiben Ön ezt a hírlevelet nem saját e-mail címére kapta, a
feliratkozáshoz látogasson el a www.njszt.hu
<http://njszt.viaweb.hu/nw/click/7806/304153> oldalra, ahol rendezvényeinkről,
híreinkről további aktuális információt is talál.
> Üdvözlettel: NJSZT
>

> Ezt a levelet NJSZT tagságához tartozó szolgáltatásként küldtük a viaMail
rendszeren keresztül.
> Ezt a levelet a dobay at ktk.pte.hu <mailto:dobay at ktk.pte.hu> címre küldtük.
> Amennyiben a jövőben nem kíván tőlünk hírlevelet kapni, a leiratkozás
<http://njszt.viaweb.hu/nw/unsubscribe/977/185/304153> linkre kattintva
egyszerűen és gyorsan leiratkozhat, ez esetben e-mail címét véglegesen
töröljük rendszerünkből.

------- End of Forwarded Message -------

--
Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar (http://www.ttk.pte.hu.)