[9rajong] in memorian venti

Harka Gyozo carlos at gamma.ttk.pte.hu
2010. Már. 28., V, 10:34:27 CEST

No, ma szembesültem egy dologgal ami végülis logikus, de én is csak
másodszorra kapcsoltam, és azt is csak azért mert annó elolvastam ezt:
http://plan9.bell-labs.com/sys/doc/9.html
Telepítettem egy új plan9-et itthon, egy 433Mhz-es gépre, amiben 224Mbyte ram van.
Mivel a yesterday-el és társaival is akartam kisérletezni fossil+venti-t
állítottam be, méghozzá szép nagy ( kb. 30Gbyte-os ) diszk területtel.
El is fogyott a memória rendszerindításkor, még mielőtt esélye lett volna a
plan9-nek hogy bekapcsolja a swap-et... tehát ha kevés a ram a gépben
hanyagoljuk a venti-t vagy viszonylag kis partíciót készítsünk, mert szép
nagyra hízhat a memcache a hierarchikus tárolónk miatt; miközben a Release
Notes nem említi ezt, csak azt hogy legyen több mint 32 mega ramunk:)

HARKA Győző
--
Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar (http://www.ttk.pte.hu)