[LinuxEmpire] ismét ....

Olasz Sándor zsebtyson at gmail.com
2010. Jún. 9., Sze, 08:08:42 CEST

Még mielőtt elkezdenénk kombinálni...
Győzőt már ketesem vagy 3 napja az IRC-n, mivel tanácsot szeretnék kérni
tőle, az én, valamint Gede Zoli (a szolgáltatónk) részére.
Ugyanis, a multkor volt egy szerver feltörés, amit sikerült rövid idő alatt
helyretenni.
Utána, rá egy hétre kezdődött egy DDOS támadás sorozat, mely sikeresen
lassította a szerver működését, és egy adott oldal ellen irányult, melyet
nem hozhatok nyilvánosságra, esetleg négyszemközt, magánbeszélgetés
formájában.
Nos azt szerettem(tük) volna megkérdezni tapasztaltabb kollégától, hogy DDOS
támadás esetére, milyen tűzfalszabájokat érdemes hozni, mert amikor
szigorítottunk, akkor engem mint partnert is backlistre tett, tehát nem
tudtam elérni az oldalaimat.
Az éjjszakai lassulásokat pedig az okozza, hogy akkor futnak le a különböző
tesztek, logolások a mysql-on.
Azt tudni kell, hogy a szervergép, 50-60 %-os telitettséggel üzemel, tehát
van bőven tartaléka, de egy DDOS támadásnak álltalában még a legerősebb
hálózatok is meghasalnak, belassulnak.
Sajnos az utóbbi időkben kijutott az Empirének minden jóból, de él és
működik...
Jelen esetben ennek is nagyon örülök, hiszen a nagyobbik Lányom elég komoly
egészségügyi problémával néz szembe, mely talán kihat majd a további életére
is.... ezért sokkal nagyobb odafigyelést követel tőlem is ez a probléma.
De ezzel nem akarlak terhelni titeket, csak azért írtam le, hogy értsétek a
viszonylagos, ritkább jelenlét okát....
Ami nem jelenti azt, hogy feladom, még véletlen sem, csak a problémákat
esetleg lassaban oldom meg, de megoldom.....
Mindenkitöl bocs a kellemetlenségekért!

ui:Derivét megkérném, esetleg Janut, hogy segítsen ha tud, olyan
tűzfalbeálítás létrehozásában, mely minimalizálja a DDOS támadások hatásait.
Köszönöm megértéseteket!