[LinuxEmpire] Bosszantó .

Harka Gyozo carlos at gamma.ttk.pte.hu
2010. Már. 10., Sze, 16:45:34 CET


On Wed, 10 Mar 2010 12:54:36 +0100, Olasz Sándor wrote
> Ezt hogyan lehet majd visszacsinálni?
> Mármint az eco kezdetű sort...?
Hát, végülis amíg nem változik az IP, addig nem kell visszacsinálni:)
Egyébként pedig pl.:
~# grep -v "linuxempire.hu" /etc/hosts > /etc/hosts.ideig
~# cat /etc/hosts.ideig > /etc/hosts
~# rm /etc/hosts.ideig

De hozzá kell tennem a /etc/hosts egy egyszerű szöveges fájl, szerkeszthető gedittel,
nano-val, stb... csak azért írtam a korábbi levélben parancsot mert úgy egyértelműbb volt
és végülis csak hozzáírni kellett.

A domain egyébként 45 napig "felmondás alatt" státuszt kap, utána 60 napig "felmondva" státuszt.
A 60 nap kezdődött a NIC oldala szerint tegnap, március 9-én.

Ez idő alatt, azaz összesen 105 napig csak a domain eredeti igénylője kérheti domain újraregisztrálását
illetve meghosszabbítását ( valójában új igénylésnek minősül ha már a felmondva státuszban van, de ez
már a regisztráló cég magánügye általában ).

Tehát "elhappolni" akkor tudja valaki, ha eltelt még mostantól 59 nap.

Ugyanakkor itt már nem egy-két órás kiesésről van szó... egy 5 napos késés pedig nem szolgáltathat okot
egy 45 napos periódus lejárására ez nyilvánvaló. A domainek "automatikus kezelése" - az ilyen kifejezések
mögé szivesen bújnak a cégek ( Murphy: Kifogásokra van szüksége? Szerelje fel az irodáját számítógépekkel ) -
pedig nyilván nem jelentheti azt hogy az "automatizált" rendszerük nem jelez pl. ha egy domain felmondás alatt
van, és ezt nem veszi észre a cég, miközben az ügyfél közben már fizetett a szolgáltatásért.

Ha az 5 nap késéssel jár, hogy a cég a befizetés ellenére nem újítja meg a domaint, akkor valójában a következők állnak fenn:
1. az ügyfél a semmiért fizet ha késve fizet (amiről nem kap tájékoztatást)
2. amennyiben az ÁSZF-ben nem szerepel ez a kitétel a cég szerződést szeg
3. az előző pont alapján a cég szerződésszegéséből ered az ügyfél kára - azaz hogy a domainje nem elérhető, és emiatt
az ügyfél kártérítésre lehet jogosult, amit ha a szerződés nem határoz meg, polgári peres eljárásban érvényesíthet.

Ja és sietek megjegyezni hogy a cég belső adminisztrációs rendszere ( amennyiben tényleg automatizált a domain kezelés )
semmi esetre sem minősíthető vis maior-nak az ügyben...

No persze ez csak az én véleményem, és ezzel be is fejezem a témát a magam részéről;

HARKA Győző 
-- 
Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar (http://www.ttk.pte.hu)

 
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://omega.ttk.pte.hu/pipermail/empire/attachments/20100310/f8a841b3/attachment-0001.htm 


További információk a(z) Empire levelezőlistáról